יום חמישי, 22 במאי 2014

כדורי השוקולד הטעימים בעולם

כדורי שוקולד.
כאמור, הקינוח לעצלנים/ תעסוקה לילדים/ משו מהיר שאפשר לאלתר/ פתרון טוב לשאריות של עוגות ועוגיות.

אז זהו. 
שלא עוד. 

גיליתי את ה-מתכון ה-כי טעים שאי פעם טעמתי! אני כבר חודשיים לא יכולה להרגע ממנו... 
אומנם הוא לא כזה קליל ולא ממש לעצלנים, אבל הוא כלכך שווה שאי אפשר לתאר בכלל! 

הכל התחיל מטעות (הרי ידוע שכל הדברים הטובים מתגלים בטעות).
שנה שעברה גיליתי מתכון לבראוניז לפסח ללא קמח,
השנה גם ניסיתי אותו והוא התגלה ככלכך מוצלח שחזרתי עליו שוב ושוב ושוב ושוב....
באמת... נראה לי הכנתי אותו בערך 10 פעמים בפסח האחרון. 

ואז אח שלי ביקש אם אני יכולה להכין בשבילו איזה קינוח כשר לפסח לאיזה מסיבה. 
וכמובן שאני לא אומרת לא לכאלו בקשות.
אז אמרתי שאני אכין את הבראוניז הממש ממש טובים האלה (שוב). 

אבל...
הוצאתי אותם מהתנור מוקדם מידי,
ולא היה גם זמן לקרר אותם כמו שצריך אז אי אפשר היה לחתוך אותם לקוביות,
והכל התחרבש והתפרק. 
אז אמרתי אל דאגה! מעכתי אותם זרקתי בפנים קליק קורנפלקס לפסח וגלגלתי לכדורים.
אח שלי ניגש לזה בחשש אבל זה היה טעים כלכךךךךךךךך!!! 

ואז חשבתי לעצמי:
"רגע, כשזה לא צריך להיות כשר לפסח יש דברים הרבה יותר שווים שאפשר לזרוק פנימה...
אמממ... נגיד.... שטרוייזל למשל..."

*טם טטם טם טם טם*


















אז כן, 
זה להכין בראוניז ושטרוייזל וזה... והכל בשביל כדורי שוקולד... 
גם אמא שלי צוחקת עליי שאני מכינה 2 עוגות ומחרבת אותם בשביל כדורי שוקולד... 
אבל למי איכפת! זה שווה את זה!!! 
מי שרוצה כדורי שוקולד כי זה טעים ולא כי זה קל מהיר וללא אפייה מוזמן לנסות. 

ובתכלס זה בכלל לא מסובך... 

מתחילים מהבראוניז - שבפני עצמם הם טעימים בטירוף!!! 

ממיסים שוקולד וחמאה במיקרו,















מערבבים ביצים וסוכר,











ומאחדים את 2 התערובות.















מעבירים לתבנית כלשהיא. באמת ממש לא משנה איזה כי זה לא ישאר שם.... 





























ואופים ב180 מעלות בערך 25-30 דקות עד שהשוליים יציבים אך המרכז עוד רוטט. ומניחים בחוץ להתקרר.




























בעיקרון אפשר לקרר אותם ככה במקרר ולחתוך לקוביות זה ממש ממש טעים! 
זה גם כשר לפסח, וללא גלוטן, ומצויין גם עם תחליף סוכר, כך שאפשר להכין אותם ללא גלוטן ללא סוכר =) 

עכשיו נעבור לשטרוייזל.
מערבבים קמח + סוכר + מלח + חמאה במיקסר עם וו גיטרה עד שנוצרים פירורים.















מסדרים את הפירורים על תבנית בשכבה לא עבה ואחידה (לי תבנית אחת לא הספיקה אז סידרתי על 2 תבניות)
ואופים ב180 מעלות עד שהם מזהיבים. 
























גם לשטרוייזל מניחים להתקרר לחלוטין בצד. 

כדי להחזיק את הכדורים יותר טוב החלטתי להכין גם גנאש שוקולד מריר. 
אז ממיסים שוקולד ושמנת במיקרו ומערבבים. 
לאחר שהכל התקרר הגיע זמן האיחוד המרגש =) 

מעבירים את הבראוניז לקערה,




























שופכים מעל את הגנאש, ומערבבים טוב.















מעל הכל מוסיפים את השטרוייזל (כדאי להשאיר בערך כוס פירורים בצד, מיד תראו למה...) ומערבבים.














וזאת חברים, התערובת המושלמת בעולם!

מקררים במקרר משו כמו חצי שעה כי ככה יותר נוח לעבוד איתה, 
יוצרים עם הידיים כדורים (באיזה גודל שמתחשק), ומגלגלים בקוקוס. אין על כדורי שוקולד מצופים בקוקוס. 















אבל... אם יש לכם חבר שלא אוהב קוקוס (וכמובן שיש לכם),
אפשר לקחת את השטרוייזל ששמרתם ממקודם, למעוך טיפה בתוך שקית בעזרת כוס או מערוך
ולצפות את הכדורים בפירורי שטרוייזל קטנים. ממש הרגשתי שאני מכינה שניצל =)




























וזהו. 
שלמות. 
באמת. 
הרבה זמן לא התלהבתי ככה ממשהו. 
תנסו ותראו... מחכה תגובות =)


















_________________________________________________________________________

מתכון

הכמות ממש ממש תלוייה בגודל הכדורים... אז קשה לי להגיד כמה כדורים יוצאים כי כל פעם יצא לי משהו אחר... 

בראוניז ללא קמח - מקור המתכון של מאיר דנון עם שינויים מינוריים שלי
300 גרם שוקולד מריר
250 גרם חמאה
250 גרם סוכר
5 ביצים L

1. ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרו בפולסים של חצי דקה ומערבבים.
2. טורפים עם מטרפה ידנית, או אפילו עם מזלג, ביצים וסוכר.
3. מאחדים את 2 התערובות
4. מעבירים לתבנית ואופים ב180 מעלות בערך 25-30 דקות (עד שהשוליים זהובים והמרכז רוטט עדיין)
5. מצננים בחוץ. (במידה ורוצים לאכול אותם כבראוניז, מעבירים לקירור של 8-10 שעות לפחות במקרר)

שטרוייזל - של הנס ברטלה
240 גרם חמאה 
3 כוסות קמח
כוס סוכר 
חצי כפית מלח 

1. מעבדים את כל החומרים במיקסר עם וו גיטרה עד שנוצרים פירורים.
2. אופים את הפירורים בשכבה לא עבה ואחידה בתבנית אחת או 2 ב180 מעלות עד שמזהיב.
3. מצננים בחוץ לחלוטין. 

גנאש שוקולד מריר
200 גרם שוקולד מריר
100 מ"ל שמנת מתוקה 

ממיסים ביחד את השוקולד והשמנת במיקרו בפולסים של 20 שניות ומערבבים עד שהכל נמס. 

הרכבת הכדורים 
100 גרם קוקוס

1. מערבבים יחדיו את הבראוניז הגנאש והשטרוייזל (אפשר להשאיר קצת שטרוייזל בצד לציפויי)
2. מקררים חצי שעה בערך עד שנוח ליצור כדורים. 
3. יוצרים כדורים ומצפים בקוקוס. 
4. אפשר למעוך את השטרוייזל שנותר בצד ולצפות גם בפירורי שטרוייזל. 
5. כדאי לקרר כמה שעות לפני ההגשה.

2 תגובות:

  1. זה כל כך טעים שאי אפשר להפסיק לאכול

    השבמחק
  2. וואוו זה נראה בן זונה!

    השבמחק