יום רביעי, 1 בינואר 2014

עוגת שכבות של תירס

Happy new year!!! 2014

אזזזז תירס... וואו... 
כמה הרבה דברים יש לי להגיד על תירס... 
מזל שהוא נבחר החודש כחומר החודשי של פרוייקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה. 

בכל זאת, אתם זוכרים מי אחראית על התירס בספר "תירס חם" 
נכון! שחף! 

אומנם אין לי עגלה של בובות (לצערי הרב) או סבא שמוכר תירס חם (לצערי העוד יותר רב), 
אבל זה האוכל שאני הכי אוהבת בעולם. 
בכל דרך בכל צורה (אלא אם הוא נמצא יחד עם דברים שאני לא אוהבת) 

הבעייה היא, 
שאסור לי לאכול אותו. 

עברתי לפני 10 חודשים סוג של ניתוח לקיצור קיבה כי גילו לי שהוא מרפא סכרת. 
ואכן כך.. סבלתי מסכרת מגיל 16 - מחלה מעצבנת ולא נעימה בכלל, במיוחד למי שאופה בכמויות שאני אופה. 
ומהרגע שפתחתי את העיניים אחרי הניתוח אמרתי לה שלום ולא להתראות.
לא ארחיב בנושא כי תפתח פה חפירה באורך מגילת העצמאות אבל למי מכם שרוצה לשאול או להתייעץ -
אני עונה בכיף במייל. 

כל זה מקסים. באמת. החיים שלי השתנו מקצה לקצה. 
אבל, 
אין תירס. בכלל.

למיטב הבנתי תירס מתישו בעתיד אני אוכל לחזור לאכול (למרות שבפגישה האחרונה אצל הרופאה,
כששאלתי והתחננתי לתירס היא נעה בכיסא בחוסר נוחות והרשתה לי "טחון וקצת") 
אבל פופקורן - ממליצים שלא לאכול... לעולם... מעניין עד כמה זה נכון ואם אצליח לעמוד בזה... 

בכל מקרה, אף פעם לא חשבתי לשלב תירס בקינוח. 
(זה בערך הדבר היחיד שלא הכנסתי לתוכו תירס... כאילו הגעתי לשלבים של פירה עם תירס...)
ובעזרת מורמנטקה, והאתגר החמוד שלנו (ד"א הנה שאר המתכונים התירסיים של כוווולם - תסתכלו!! זה שווה)
יצאה לי עוגה =) יפההה יפה יפה וגם טעימה אם כי מעט מוזרה לדעת חלק מהאנשים (כולל אותי). 




































הדבר הראשון שחשבתי עליו כשהכריזו על החומר החודשי היה קרד. כאילו Curd....
(כמו קרד לימון בפאי לימון לא אפויי כזה טעיםםםם) 
אין לי מושג למה דווקא זה עלה לי בראש. אני משוגעת אני מודה, אבל עדיין זה כבר מוגזם. 

ולמרות שניסיתי להדחיק את השטויות שרצות לי במוח על קרד תירס, 
לא הצלחתי, הייתי חייבת לנסות, לא הייתי מצליחה להרגע בלי לנסות. אז ניסיתי. ומזל שכך.

מה המסקנה? אם יש לך מחשבות מטורפות במוח שאי אפשר להשקיט - תקשיבי להם. זה בד"כ עובד. 

בכל מקרה התחלתי בהכנת קרד, 
ניסיתי כמה מתכונים בסוף הכי מוצלח היה של about.com

לקחתי תירס של סנפרוסט (בטוחה שזה יעבוד גם עם טרי אבל אני עצלנית)
בישלתי אותו במי מלח עד שהתרכך מאד מאד וסיננתי. יש לשמור את המים בהם בתירס התבשל. 
































מעבירים לבלנדר גרעיני תירס מבושלים עם קצת מהמים שהם התבשלו בהם וטוחנים. הרבה הרבה הרבה.
















לאחר הטחינה מתקבל נוזל צהוב וריחני - מתה על ריח של תירס!! 
יש לסנן אותו דרך מסננת ממש דקה. 


















ויש לנו "מיץ" תירס. 





























מכאן ממשיכים עם המתכון ככתוב. 
ממיסים בסיר חמאה + "מיץ" תירס ומביאים לסף רתיחה.




























במקביל טורפים קלות חלמונים וסוכר. 

כשהנוזל בסיר מתחיל לבעבע שופכים אותו על החלמונים ומהר מהר מערבבים. 















ואז, מסננים חזרה לסיר, ומבשלים על אש קטנה תוך כדי בחישה (בלי להפסיק!) עד שהקרד מסמיך. 



























וזהו יש לנו קרד תירס =) מכסים אותו בניילון נצמד, צמוד לפני השטח ולמקרר. 
אני הכנתי אותו בערך 24 שעות מראש, אבל מספיק לחלוטין גם 8-10 שעות. 





























לדעתי זה היה ממש טעים ככה. יש לזה טעם מעט מוזר אם כי מוכר של תירס מתוק עם חמאה... 
התכנון הראשוני היה לעשות מזה טארט. אבל מסביבי אנשים שטעמו חשבו שזה מסיבי מידי.. 
אז החלטתי לעדן אותו ולהשתמש בו כקרם בתוך מתכון ולא כמרכז העניינים (למרות שלגמרי מגיע לו) 

אז הכנתי עוגה בחושה. מקמח תירס (אם כבר אז כבר) 
לא עפתי מהמרקם שלה... אבל חברים שלי דווקא אהבו. אבא שלי בכלל אהב זה הזכיר לו עוגת סולת. 

בכל מקרה. 
מערבבים ביחד קמח תירס + קמח עוגה + אבקת אפייה ומניחים בצד.




ואז מקרימים חמאה וסוכר עם וו גיטרה, מוסיפים ביצים וחלמון וממשיכים לעבד במיקסר. 
בסוף מוסיפים יבשים וחלב ומעבדים לבלילה אחידה (זה נראה קצת מוזר ולא אחיד אבל זה בסדר)

מעבירים ל2 תבניות או רינגים בגודל זהה (חצי חצי) ואופים ב180 מעלות 10 דקות בערך, עד שקיסם יוצא יבש.


















מתקבלות 2 עוגות נמוכות ונחמדות. מצננים אותן. 
הן באמת נחמדות. לא נדבקות, יציבות ואפשר בכיף להוציא מהרינג ולהעביר ממקום למקום.





















ועכשיו חוזרים לקרד שחיכה במקרר כמו ילד טוב. 
מערבבים אותו קצת עם מטרפה ידנית כדי לפתוח אותו. 





























כדי לעדן אותו ערבבתי אותו עם קרם הוניל הקלאסי והנוסטלגי. שמנת + חלב + אינסטנט פודינג וניל.
מקציפים הכל ביחד לקרם יציב.
















עכשיו, רציתי 2 קרמים שונים. למילוי ולציפויי... למה? ככה בא לי =) 
אז ערבבתי 3/4 מהקרד עם 1/4 מהקצפת ובמקביל 1/4 מהקרד עם 3/4 מהקצפת.
נוצרו 2 קרמים שונים. אחד תירסי יותר וצהבהב ואחד לבנבן שכמעט ולא הרגישו בו את התירס. 




























מתחילים בהרכבת העוגה. 
מניחים שכבה ראשונה ועליה את הקרם הצהוב. בשכבה אחידה. 





























מעל מניחים את השכבה השנייה של העוגה ולוחצים קצת עם הידיים כדי ליישר.





























הקרם יוצא קצת החוצה בעת הלחיצה. אז אם אתם פריק כמוני תיישרו קצת עם פלטה. 




































ועכשיו מצפים הכללל עם הקרם הלבן ובעזרת פלטה מדורגת מחליקים. 
















מחליקים מחליקים מחליקים ועוד קצת מחליקים. עבודה מעט מעצבנת אבל משתלמת. אין כמו עוגה חלקה =)

מעבירים למקרר לכמה שעות להתייצבות של הקרם. 




























לקישוט בחרתי בפופקורן מתוק. קנוי. לא היתה לי סבלנות (או רצון להתעלל בעצמי) להכין לבד.

אז מסדרים אותם יפה יפה. ממש שנייה לפני שמגישים. 















וזהו. העוגה מוכנה. 
































החלק שהכי הפתיע אותי זה הקלות בה היא נחתכת. ויש קטן עם סכין הכי מעפנה זה היה כלכך כיפי! 

נחתכת בקלות, יוצאת לצלחת בקלות.. ממש עוגה זורמת.




























אני חייבת לציין שבעת הכנת העוגה הרגשתי מינימום כמו המדען המטורף. בעיקר בחלק של הקרד.

אני נהיית יותר מטורפת מחודש לחודש עם האתגר הזה =) השאלה אם זה חיובי? או שלילי? 























ולסיכום:
שנה טובה, מתוקה, טעימה ומוצלחת לכווווווולם! תאפו מלא! מלא מלא מלא! זה טוב!!! 

_________________________________________________________________________



מתכון

"מיץ" תירס - מקור: אני. לגמרי אני. אף אחד לא מספיק מטורף
1/2 כוס גרעיני תירס (סנפרוסט או טרי)
מים
קמצוץ מלח

1. מבשלים את גרעיני התירס במים עם מלח עד שמתרככים מאד.
2. מסננים את התירס המבושל ושומרים את המים. 
3. טוחנים הרבה הרבה הרבה זמן את התירס המסונן + 1/3 כוס מים ממי הבישול המלוחים.
4. מסננים דרך מסננת דקה דקה. 

קרד תירס - מקור: about.com עם שינויים שלי.
100 גרם חמאה
1/3 כוס "מיץ" תירס
6 חלמונים
1/2 כוס סוכר

1. בסיר מבשלים "מיץ" תירס וחמאה ומביאים לסף רתיחה.
2. במקביל טורפים קלות חלמונים וסוכר עם מטרפה ידנית. 
3. כשרותח שופכים את המיץ והחמאה על החלמונים ומיד מערבבים. 
4. מסננים חזרה לסיר.
5. מבשלים תוך כדי ערבב (בלי להפסיק) עד שמסמיך.
6. מעבירים לקערה ומכסים עם ניילון נצמד צמוד לפני השטח.
7. מקררים לפחות 8-10 שעות. 

עוגת תירס - מקור: one way kitchen עם שינויים קטנטנים שלי
1 כוס קמח תירס צהוב
1/2 כוס קמח עוגות
1 כפית אבקת אפייה
200 גרם חמאה
1 כוס סוכר
2 ביצים + חלמון אחד
1/2 כוס חלב

1. מערבבים ביחד בקערה קמח תירס + קמח עוגות + אבקת אפייה
2. מקרימים חמאה וסוכר לקרם אחיד.
3. מוסיפים ביצים וחלמונים וממשיכים לעבד.
4. מוסיפים יבשים וחלב ומעבדים לאיחוד. 
5. מעבירים ל2 רינגית או תבניות זהות (אני השתמשתי בקוטר 24).
6. אופים ב180 מעלות בערך 10 דקות. עד שקיסם יוצא יבש. 
7. מצננים. 

קרם תירס 2x
500 מ"ל שמנת מתוקה 
1 אינסטנט פודינג וניל 
1/2 כוס חלב 
קרד תירס מוכן ומקורר

מקציפים את השמנת החלב והפודינג ביחד לקצפת יציבה. 
מערבבים 1/4 מהקרד עם 3/4 מהקצפת ובמקביל 3/4 מהקרד עם 1/4 מהקצפת.
נוצרים קרם צהוב וקרם לבן.

הרכבת העוגה
1. מניחים עוגה מס' 1. 
2. מורחים עליה את הקרם הצהוב. 
3. מניחים מעל את עוגה מס' 2 ולוחצים עם הידיים בעדינות.
4. מיישירים את הקצוות עם פלטה. 
5. מורחים מעל את הקרם הלבן ומחליקים
6. מקררים כמה שעות להתייצבות הקרם. 

לקישוט
פופקו - פופקורן מתוק 
או כל דבר אחר שבא לכם =)

תגובה 1:

  1. אין ספק שהפרוייקט הזה גורם לאנשים לכל מיני דברים אבל זה רק חיובי והעוגה ניראית טוב. חבל שלא יצא לטעום:-)

    השבמחק