יום ראשון, 24 בנובמבר 2013

לביבות בטטה ומרשמלו

כן! פוסט חדש יום אחרי יום! הייתם מאמינים? כי אני לא ממש... 
אין לי מושג איך הספקתי.. זה משו שלא קורה בדרך כלל... אבל, הנה זה קרה =) 

כמובן שזה קורה לכבוד האירוע ההיסטורי שיחול השבוע - חג החנוכה וחג ההודייה נחגגים באותו יום. 
מאז 1888 זה לא קרה ולא יקרה שוב למשך 79 אלף השנים הבאות 

אז הדר מלילות שימוריםהרגישה שאי אפשר לתת להזדמנות המגניבה הזאת להתפספס
ושחייבים לעשות משו מיוחד לכבוד המאורע החשוב =)
אז היא הרימה את הכפפה ורתמה את כל הבלוגרים להכין משהו לחג הזה יחד איתה... כל הכבוד לך! 

כשחשבתי על המתכון ניסיתי לחשוב על המאכלים שהאמריקאים אוכלים בחג ההודיה (חוץ מהודו כי בלעכס) 

משום מה קפץ לי לראש השילוב של בטטות ומרשמלו... שילוב שבעייני היה תמיד מגעיל, מוזר, ולמה לעזאזל?! 
בכל הסרטים מזכירים את השילוב הזה ותמיד הרגשתי את הצורך לנסות להבין למה הם אוכלים כזה דבר דוחה...
אז איזה מזל שקמה ההזדמנות לנסות בלי להרגיש מוזרה יתר על המידה! 

במשך כל זמן ההכנה ציפיתי לזוועות. 
הייתי בטוחה שברגע שאני אביא לטועמים בבית לטעום הם יעקמו פרצוף וירוצו לזרוק.
ציפיתי לרגע שאני אטעם ולא אבין למה בכלל עשיתי את הדבר המגעיל הזה. 

טעיתי. בחיי שטעיתי.
יצא לי בטעות את אחד הדברים היותר מטריפים שטעמתי/הכנתי בשנים האחרונות!
לקח לי שעות להרגע אחרי זה. 
זה מטורףףףףףףףףףףףף 

תכננתי לביבות בטטה רגילות במילוי מרשמלו. 
הנסיון שלי עם לביבות לא היה מזהיר עד היום אז פניתי לאמא שלי שמכינה כל שנה לביבות טעימות בחנוכה

"אמא, איך את מכינה את הלביבות תפוחי אדמה של חנוכה?" 
"את לוקחת תפוחי אדמה ומגרדת" 
"כמה?" 
"לא יודעת כמה שאת רוצה" 

"אוקיי נו ו..?" 

"ואז את מוסיפה ביצה וקמח" 
"כמה?"
"לא יודעת נו, שמים כמה שצריך" 

"לא משנה" 

אמרתי שאיכשהו אני אסתדר לבד...

רציתי שהמרשמלו יהיה רק מילוי.. כאילו כשיתנו ביס יהיה מרשמלו נוזלי בפנים. 
אבל, 
המרשמלו עושה מה שבא לו ולא מקשיב (ומזל שכך) 
הוא נמס והתפשט בכל הלביבה...
מה שיצא זה לביבה מתוקה, אקסטרא קריספית מבחוץ בגלל הסוכר
ומבפנים! הו מבפנים! רכה ונימוחה ונמסה עם טעם של בצק עוגיות - זה היה מושלם!!! 



אז נתחיל? 
מתכון ממש מממממממש פשוט באמת.
מצטערת מראש על ההבדלים בגוונים של התמונות - אני צלמת גרועה =S

מתחילים מבטטות - מקלפים ומגרדים בפומפיה










לאחר מכן סוחטים לבטטה את הצורה - ממש חשוב לסחוט כמה שיותר חזק אז תוציאו עליה את כל העצבים.  































ממשיכים ככה עד שהכלללללל יבש. 
























מוסיפים ביצה,




























וקמח ומלח





























ומערבבים טוב טוב טוב עם כף או עם הידיים




























עוברים למרשמלו. 
עם מספריים גוזרים כל מרשמלו לרבעים. כדאי להרטיב אותם (את המספריים!!) טיפה שיהיה נוח לגזור





























ומלבבים. תמיד שנאתי את המילה הזאת.. נו באמת אמא מלבבת לביבות? לא מצאתם פועל נורמלי יותר? 

מסדרים על כף היד שכבה דקה מתערובת הבטטה-קמח-ביצה 
מניחים מעל שני רבעי מרשמלו 
ומסדרים שכבה נוספת של בטטה מעל, תוך הידוק כל הקצוות מסביב. 











מטגנים משני הצדדים בשמן לא עמוק מידי.
צריך שכשמניחים את הלביבה במחבת, השמן יגיע עד למחצית הגובה שלה... 















לאחר שהלביבות משחימות משני הצדדים יש להוציא מהמחבת ולספוג בנייר סופג... 
בגלל הסוכר הן טיפונת נדבקות לנייר אז כדאי לאחר שמניחים אותן על הנייר להפוך מהר כמה פעמים... 




























וזהו מגישים שזה חם - קר זה פחות טעים 




























והבפנים הלא פחות ממושלם 
מטריף כמה שזה טעים! 



שנייה לפני שאני רושמת את המתכון 
הנה רשימה של כל המש-אפים המגניבים של חבריי הבלוגרים =) 

בובעלה - לביבות לחנוכה גיבינג
בלוזוגי - 
כיסונים מטוגנים מבצק דלעת במילוי גבינה
לילות שימורים - באו הודו קינמון מתקתק
מורקיק - מיני סופגניות פאי פקאן אפויות
ניחוח לישה - שעטנז אקסטרים 
על עיצוב ושאר ירקות - סופגניות אשל במילוי ריבת דלעת-ג'ינג'ר
ex cocina - סיגרים במילוי דלעת וערמונים עם רוטב חמוציות
_________________________________________________________________________


מתכון

אין לי מושג מה המקור של המתכון 
פשוט זרקתי דברים לקערה עד שנראה לי מספיק... זה המתכון המקורי ללביבות לא? 
לי יצאו מהמתכון הזה 18 לביבות... 

4 בטטות גדולות 
ביצה אחת 
כפית מלח 
3-4 כפות קמח (תתחילו מ3 אם רטוב מידי תוסיפו את הרביעית) 
9 מרשמלו גדולים חתוכים לרבעים.

1. מגרדים את הבטטות בפופיה וסוחטים טוב טוב 
2. מוסיפים ביצה קמח ומלח ומערבבים 
3. מועכים שכבה מתערובת הבטטות על כף היד, מניחים 2 רבעי מרשמלו וסוגרים עם שכבת בטטה נוספת.
4. מטגנים משני הצדדים עד שמשחים 
5. סופגים בנייר סופג - במהירות הופכים כי זה נדבק... 

חג טנקסגיבינג-חנוכה (היו לזה מליון שמות מוזרים לשילוב החגים הזה) שמח!!!!!

תגובה 1: